Wiele mam po urodzeniu dziecka zastanawia się, kiedy może wrócić do ćwiczeń. Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zależy od formy przed ciążą, od sposobu porodu oraz przebiegu ciąży.


Kiedy można zacząć ćwiczyć?
Pierwsze ćwiczenia można, a nawet powinno się zacząć wykonywać tuż po porodzie. Są to proste ruchy typu uginanie kolan czy też krążenia kostek u nóg. Stopniowo, dzień po dniu można dołączać bardziej siłowe ćwiczenia. Czasami w szpitalu jest fizykoterapeuta, który wskaże nam, co zrobić aby szybko i bezpiecznie wrócić do formy. W końcu jako aktywna mama, dajemy bobasowi dobry przykład stylu życia.  

Kiedy można ćwiczyć po porodzie naturalnym a kiedy po cesarskim cięciu?
Proste ćwiczenia dla kobiet, które służą powrotowi do codziennej sprawności można wykonywać od razu. Z zajęciami fitness czy też siłownią należy się trochę wstrzymać. Po porodzie naturalnym trzeba odczekać przynajmniej 6 tygodni, po cesarskim cięciu około 3 miesięcy. W obu przypadkach lepiej zacząć od łagodnych zajęć. Warto wprawdzić, czy w czasie ciąży nie nastąpił rozstęp mięśni prostych brzucha, wtedy najlepiej doradzić się profesjonalisty, jakie ćwiczenia można wykonywać.

Kiedy można ćwiczyć brzuch po porodzie?
Większość świeżo upieczonych mam martwi się brzuszkiem, jaki został im po ciąży. To, kiedy można zacząć ćwiczyć brzuch zależy od rodzaju porodu. Oczywiście szybciej można wykonywać ćwiczenia po porodzie naturalnym. Po cesarskim cięciu lepiej wstrzymać się kilka miesięcy. Dobrze mieć przyzwolenie ginekologa, który sprawdzi, czy rana zagoiła się wystarczająco.

Jak schudnąć po ciąży?
Niemal każdej kobiecie po ciąży zostaje kilka zbędnych kilogramów. Zazwyczaj ich nadmiar stracimy karmiąć piersią, ale nie jest to regułą. Codzienne zajmowanie się noworodkiem również kosztuje niemało wysiłku. Jeśli jednak przeszkadzają nam nabyte kilogramy, dobrze wygospodarować trochę czasu na reguralne ćwiczenia i syl życia aktywnej mamy. Dobrze sprawdzą się wszystkie aerobowe zajęcia, godne polecania jest również bieganie, zwłaszcza, że możmy biegać razem z dzieckiem w wózku!

Ćwiczenia mięśni kegla po porodzie
Nie można zaniedbać ćwiczeń mięśni kegla, zwłaszcza po porodzie naturalnym. Ćwicząc mięśnie dna miednicy zapobiegamy takim problemom jak nietrzymanie moczu czy też wypadanie macicy w późniejszym czasie. Ćwicz, napinając okolicę pochwy na kilka sekund trzy razy dziennie i poczekaj kilka tygodni na efekty. Wiele kobiet martwi się, że sex po porodzie nie będzie równie satysfakcynujący jak przedtem. Ćwiczenia mięśni kegla pomogą zachować jędrność pochwy i sprawią, że współżycie będzie dla obu partnerów przyjemniejsze.

Jakie ćwiczenia dla kobiet po porodzie?
Piersze ćwiczenia można zacząć wykonywać w domu. Pamiętaj, nawet 15 minut dziennie da efekty! Jeśli masz możliwość wyjść zoorientuj się, może w pobliskim klubie fitness są zajęcia specjalnie dla Ciebie? Wiele klubów ma w swojej ofercie ćwiczenia dla mam po porodzie, na niektóre z nich możesz nawet zabrać dziecko! A jeśli nie ma takich zajęć? Wybierz coś łagodnego, co pozwoli wejść Ci w rytm zajęć powoli. Siłowe zajęcia jak crossfit czy też ćwiczenia z ciężarami na siłowni nie będę dobre na początek, zwłaszcza, jaśli nie uczęszczałaś na takie zajęcia wcześniej.

Każna mama powinna postarać się wygospodarować trochę czasu dla siebie i znaleźć odpowiednią dla siebie aktywność fizyczną. Dzięki temu nie tylko zyska ładniejszą sylwetkę ale także poprawi swoje samopoczucie. A pamiętajmy, że szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko.