Czy urodzenie dziecka wiąże się z rezygnacją ze sportu? Co zrobić, gdy nie mamy z kim zostawić dziecka i wyjść poćwiczyć?


Wiadomo, pierwsze tygodnie po porodzie dochodzisz do siebie i nie masz czasu ani siły, aby pomyśleć o sobie. Ale z czasem opieka nad dzieckiem idzie coraz sprawniej, plan dnia się stabilizuje i zaczyna brakować Ci ruchu innego niż noszenie noworodka.

Możesz ćwiczyć w domu!
Wykorzystaj czas kiedy dziecko jest malutkie i dużo śpi w ciągu dnia - z starszym dzieckiem nie jest już tak łatwo ćwiczyć razem.

Bieganie razem z dzieckiem
Jeśli przed narodzinami malucha biegałaś, nie musisz z tego rezygnować. Istnieją specjalne wózki, z którymi można biegać. Czym różni się taki wózek od zwykłego? Typowy jogger ma większe kółka, niższe zawieszenie i zablokowane przednie koło. Świetnie sprawdzi się dla dużo biegających mam, niestety na co dzień będzie mniej wygodny niż zwykły wózek. Jeśli biegasz bardziej rekreacyjnie, wystarczy Ci trójkołowy wózek z blokowanym przednim kołem – ta opcja jest niezbędna w wózkach do biegania. Większość wózków biegowych to spacerówki, więc nadają się dla dziecka stabilnie siedzącego. W niektórych można zamocować gondolę lub fotelik samochodowy, wtedy można biegać z mniejszym dzieckiem. Z dodatkowego wyposażenia przydaje się ręczny hamulec oraz linka na nadgarstek (można dokupić).

Ćwiczenia fitness z dzieckiem
Niekóre kluby fitness oferują zajęcia dla mam z dziećmi. Jak wyglądają takie ćwiczenia? Mama ćwiczy przysiady, podnoszenia z niemowlakiem w rękach. Czasami dziecko daje mamie poćwiczyć i grzecznie śpi w wózku. Dla starszych dzieci na sali są do dyspozycji różne zabawki. W niektórych klubach można zostawić dziecko z opiekunką.

Rower z dzieckiem
Na rynku mamy spory wybór przyczepek rowerowych, nadających się już dla kilkumiesięcznego malucha! Jeśli dziecko jeszcze nie siedzi, wybierzmy wersję, gdzie można zamocować specjalny hamaczek. Ponieważ zakup dobrej przyczepki to spory wydatek, watro wypożyczyć przyczepkę i sprawdzić, jak się nam sprawdza i czy dziecko ją akceptuje.

Pływalnia
Na niektórych pływalniach w ofercie są  zajęcia dla niemowlaków. To świetna sprawa – rodzice mogą się trochę poruszać a dziecko oswaja się z wodą.

Biegówki
Również na nartach biegowych można jeździć z niemowlakiem, używając specjalnych przyczepek z płozami. Jeśli nie mieszkamy w górach i nie chcemy inwesować w taki sprzęt przyczepkę można wypożyczyć w większych ośrodkach narciarskich. Pamiętajmy, aby odpowiednio ubrać malucha, który się przeciez nie rusza tak jak my.

Siłownia na dworze
Ostatnio niemal w każdym mieście mamy siłownie w parku - możemy ubrać się sportowo, uśpić dziecko w wózku i nieco poćwiczyć.

Ścianka wspinaczkowa
Na ściankę również można zabrać malucha. Nisodełko można podwiesić i podczas gdy my się wspinamy dziecko smacznie śpi kołysane. Pamiętajmy, że w takich miejscach często jest chłodno, głośno i jest dużo pyłu – nie w każde miejsce można zabrać dziecko.

To tylko kilka pomysłów na sport z dzieckiem. Wiadomo, że trudno jest się zmobilizować do ćwiczenia po całym dniu opieki nad niemowlakiem. Ale każda kobieta poczuje się lepiej robiąc coś dla siebie.