Odchudzanie to jeden z popularnych tematów, w którym ciągle poszukuje się nowych rozwiązań. Jakkolwiek wciąż jedyną i skuteczną drogą do utraty zbędnych kilogramów jest połączenie odpowiedniej diety z systematyczną aktywnością fizyczną i długotrwałą zmiana przyzwyczajeń. Dziś podpowiadamy co zrobić, żeby schudnąć.
 

Jak szybko schudnąć?
Nie oszukuj się i nie ulegaj złudzeniom wszelkich diet-cud na utratę kilogramów w dwa tygodnie. W tym czasie możesz co najwyżej nieco oczyścić organizm i przygotować go do zmiany nawyków żywieniowych. Wszelkie 3-dniowe diety opierają się głównie o utratę wody, a nie zbędnej tkanki tłuszczowej. Minimalny czas na pierwsze większe efekty odchudzania to zwykle 3 miesiące - wtedy możemy mówić o zdrowym odchudzaniu. Ten pierwszy kwartał jest niezbędny do wykształcenia w sobie dobrych nawyków oraz prawidłowego efektu odchudzania (uniknięcia efektu jo-jo).
 

Wszelkie 3-dniowe diety, opierają się głównie o utratę wody, a nie zbędnej tkanki tłuszczowej. Minimalny czas na pierwsze większe efekty odchudzania, to zwykle 3 miesiące - wtedy możemy mówić o zdrowym odchudzaniu.


Wytrwałość popłaca
W odchudzaniu nie ma kompromisów i żeby uzyskać wymarzoną sylwetkę, musisz naprawdę się zaangażować. Oczywiście chwila słabości od tzw. „święta” nie przekreśli do razu Twojej diety, ale na co dzień nie warto odpuszczać. Najlepszym sposobem jest zmiana nawyków na zdrowy styl życia. Jednym ze sposobów jest wplecenie do diety zdrowych nieprzetworzonych produktów - takich jak np. płatki owsiane, otręby, jogurty naturalne oraz unikanie cukrów, słodzonych napojów i alkoholu. Do codzienności powinna dołączyć stała – choćby najmniejsza aktywność fizyczna, np. przejście do sklepu pieszo zamiast przejazd samochodem, powrót z pracy na rowerze zamiast tramwajem czy wejście po schodach zamiast wjazd windą. Już po kilku dniach zwiększonego ruchu poczujesz się o wiele lepiej, o czym z pewnością przypomną Ci luźniejsze ubrania.

Jak skutecznie schudnąć
Jeśli zastanawiasz się jak ćwiczyć żeby schudnąć, warto zwrócić uwagę na swoją nadwagę. Gdy jest znaczna, a Ty do tej pory byłaś typem kanapowca, powinnaś stopniowo zwiększać długość i intensywność treningów. Na początek poleca się pływanie, spacery, następnie szybki marsz. Kiedy już poczujesz się na siłach, możesz zdecydować się na jogging czy nordic walking (to aktywność w przeciwieństwie do biegania mniej obciąża stawy i kręgosłup). Jeśli Twoja nadwaga jest niewielka możesz szybciej sięgnąć po plan ćwiczeń odchudzających.

Jak ćwiczyć żeby schudnąć?
Do utraty zbędnych kilogramów najlepsze są ćwiczenia aerobowe, np. aerobik, skakanka, bieganie, pływanie, które w szybki sposób spalają zbędne kalorie. Powinno ćwiczyć się przez minimum 35-45 minut, 4-5 razy w tygodniu. Istotny jest plan treningowy. Najlepiej poradzić się doświadczonej osoby - trenera personalnego, dietetyka czy instruktora w klubie fitness. Pomoże dobrać odpowiednie ćwiczenia do wieku, stopnia nadwagi i zaawansowania. Co więcej - będzie inspiracją do regularnej aktywności. Warto zapisywać osiągnięte choćby te najmniejsze rezultaty, które będą dodatkową motywacją.
 

Do utraty zbędnych kilogramów najlepsze są ćwiczenia aerobowe, np. bieganie, pływanie czy jazda na rowerze.


Choć odchudzanie to żmudny proces, nie poddawaj się. Od początku miej w głowie efekty swojej wytężonej pracy, a droga do wymarzonej sylwetki okaże się mniej kręta. Przede wszystkim pamiętaj, że odchudzanie to nie tylko dieta, ale również regularna aktywność fizyczna, która oprócz smukłego ciała dostarczy Ci energii, zdrowia oraz lepszej kondycji.