Wiosna. Słońce rozświetla drogę przed Tobą w lesie czy w parku. Delikatny wietrzyk rozwiewa włosy. A Ty jedziesz sobie na rowerze. Spalasz zbędne kalorie i redukujesz nadmiary tłuszczyku. Uśmiech masz na twarzy, bo jak tu nie mieć w tak przemiłych okolicznościach. Czujesz nieskrępowaną wolność. Masz dobrze w głowie. Relaks doskonały. A jakże!


Zatem? Gdzie jest Twój rower? W piwnicy, w domu? Biegnij po niego! Zalet jest tak wiele, że nie ma na co czekać! Bo może jeszcze się okazać, że zanim ich doświadczysz, trzeba będzie jeszcze skoczyć do pobliskiego punktu naprawy rowerów i poczekać na naprawę.
 

Trzymaj się zasady jazdy na rowerze ok. 40 min do 1 godziny, 3 do 4 razy w tygodniu, co tydzień.


A kiedy już wsiądziesz na niego i ruszysz, ciesz się następującymi 7 korzyściami jazdy na rowerze:
 

1. Wzmacnia i uzdrawia ciało. Fizjologicznie jazda na rowerze to obok biegania i pływania, sport aerobowy. Zwiększa zapotrzebowanie na tlen, który doda Ci energii. Przyspiesza tętno serca i mobilizuje cały układ krwionośny do efektywniejszej pracy, wzmacnia serce oraz żyły. Wzmacnia siłę i wytrwałość mięśni całego ciała z naciskiem na nogi. Zalety zdrowotne jazdy na rowerze są więc niezaprzeczalne.

2. Wspomaga odchudzanie. Spala zbędne kalorie. Już w trakcie godziny jazdy średnim tempem (ok. 15 km/h) możesz stracić 350 kalorii. To więcej niż 1 pączuś z lukrem. Długofalowo zwiększa tempo przemiany materii, dzięki czemu tracisz nadmiar wagi, nawet, wtedy gdy akurat nie jeździsz na rowerze.

3. Poprawia nasze kształty i skórę. Zwłaszcza nogi, uda i pośladki, kształtując estetycznie ich mięśnie. Masz też szansę zrzucić tzw. "oponkę" i zyskać bardziej płaski brzuszek. Jeżdżenie rowerem jest także pomocne w walce z cellulitem.
 

Tabela spalania kalorii

Sprawdź co zrobić jeśli chcesz zjeść kaloryczną przekąskę i uniknąć wzrostu masy ciała i poznaj orientacyjną ilość kalorii spalanych podczas różnych a...


4. Pomaga zapobiegać chorobom cywilizacyjnym takim jak cukrzyca, miażdżyca czy osteoporoza lub zmiany zwyrodnieniowe. Dzięki temu, że optymalizuje poziom cukru we krwi, zmniejsza ilość „złego cholesterolu” na korzyść tego „dobrego” i odżywia oraz dotlenia chrząstki stawowe.

5. Jazda na rowerze pomaga zachować młodość, dzięki ogólnej poprawie stanu zdrowia całego naszego ciała.

6. Boost'uje nasz mózg niczym tabletka NZT z filmu „Jestem Bogiem". Dotleniony mózg jest sprawniejszy, szybciej się uczy nowych rzeczy, pozwala dłużej się skoncentrować, przyspiesza refleks. A wydzielone w nas endorfiny „hormony szczęścia” dają poczucie radości, satysfakcji i chęci do działania.

7. Rozwija życie towarzyskie lub wewnętrzne. Zależy, jak lubisz i na co masz ochotę. Samotna, rowerowa podróż bez ograniczeń, na której możesz szaleć na rowerze do woli, po swojemu. Towarzyska przejażdżka w miłym towarzystwie rodziny i/lub przyjaciół.

 

3 dyscypliny sportowe, dzięki którym schudniesz najszybciej

Twój tłuszczyk, czasem sympatyczny, czasem mniej, to podstępny złoczyńca. Jeśli chcesz zmniejszyć jego ilość, nie masz wyboru, musisz sięgnąć po najci...


Summa sumarum
 

Jazda na rowerze to obok biegania i pływania, jedna z najkorzystniejszych dla Twojego zdrowia i figury, dyscyplin sportowych. Warto jednak pamiętać o kilku prostych zasadach.
 

Trening na rowerze zaczynaj kilkuminutową rozgrzewką i kończ rozciąganiem.


Nie forsuj się nadmiernie, najlepsze efekty zyskasz, jadąc średnim tempem, około 15 kilometrów/h. Jedź miarowo, po możliwie prostej nawierzchni. Jeśli planujesz zwiększać sobie poprzeczkę (dystans, tempo, czas) rób to sukcesywnie, z jazdy na jazdę, a nie od razu, bo może się to skończyć kontuzją. Trzymaj się zasady jazdy rowerowej ok. 40 min do 1 godziny, 3 do 4 razy w tygodniu, co tydzień. I jak przy każdym sporcie, rozpoczynaj kilkuminutową rozgrzewką a kończ rozciąganiem.