Próbujesz zorientować się ile kalorii spalisz podczas zwykłych codziennych czynności i uprawiania różnych sportów. Skorzystaj z poniższej tabeli spalania kalorii.


Co zrobić, jeśli zjadłeś podwójne spaghetti i chcesz to spalić?
 

(znacznie więcej patentów, poniżej w tabeli spalania kalorii). Przykładowo:

  • Żeby spalić 1 pączka (250 kalorii) - możemy umyć samochód ręcznie, przez 1 godzinę
  • Żeby spalić 3 kostki mlecznej czekolady (96 kalorii) - możemy wyprasować ubrania, przez 1 godzinę
  • Żeby spalić 400 g porcję spaghetti bolognese z parmezanem (600 kalorii) - możemy przez niecałe 1,5 godziny pograć w tenisa
  • Żeby spalić 1/2 tradycyjnej pizzy z szynką, serem, pieczarkami i sosem pomidorowym (1460 kalorii) - możemy 2 godziny szybko biegać, tempem około 12km/h
  • Żeby spalić szklankę 330 ml kawy latte (190 kalorii) - możemy przez 15 minut wchodzić po schodach

 

Spalanie kalorii

Jeśli chcemy kontrolować swoją wagę, musimy zadbać o jakość i ilość spożywanych kalorii, oraz okazji do ich spalania, każdego dnia. Czytaj o tym jak t...



Poznaj ilość kalorii spalanych, podczas różnych aktywności
 

Weź także poprawkę na to, że spalanie kalorii jest indywidualne dla każdego z nas. Bo zależy od naszej płci, wieku, wagi oraz dokładnego czasu i tempa, w jakim wykonujemy daną aktywność. Podane dane są orientacyjne.
 

Błogie lenistwo:

  • oglądanie TV - spalamy 12 kalorii/1 godzinę
  • spanie - spalamy 70 kalorii/1 godzinę
  • pisanie wiadomości tekstowych - spalamy 40 kalorii/1 godzinę
  • żucie gumy - spalamy 11 kalorii/1 godzinę
  • całowanie - spalamy 11 kalorii/1 godzinę

Prace domowe:

  • przygotowywanie posiłków - spalamy 100 kcal/1 godzinę
  • odkurzanie - spalamy 140 kalorii/1 godzinę
  • pranie ręczne - spalamy 150 kalorii/1 godzinę
  • prasowanie - spalamy 100 kalorii/1 godzinę
  • zamiatanie podłogi - spalamy 208 kalorii/1 godzinę
  • szorowanie podłogi - spalamy 210 kalorii/1 godzinę
  • mycie okien - spalamy 120 kalorii/1 godzinę
  • mycie samochodu - spalamy 240 kalorii/1 godzinę

Opieka nad dziećmi:

  • zabawa z dziećmi - spalamy 300 kalorii/1 godzinę

Prace w ogrodzie:

  • koszenie trawy - spalamy 255 kalorii/1 godzinę
  • pielenie chwastów - spalamy 330 kalorii/1 godzinę
  • kopanie w ziemi - spalamy 530 kalorii/1 godzinę

Rekordzista w codziennym spalaniu kalorii:

  • wchodzenie po schodach - spalamy do 950 kalorii/1 godzinę

Miłość:

  • namiętny i dynamiczny stosunek płciowy to nawet - spalamy 600 kalorii/1 godzinę
  • średnio intensywny stosunek - spalamy 330 kalorii/1 godzinę
  • całowanie - spalamy 11 kalorii/1 godzinę

Sport:

  • wolny spacer (ok. 5km/h) - spalamy 250 kalorii/1 godzinę
  • nordic Walking (ok. 6 km/h) - spalamy 440 kalorii/1 godzinę
  • szybki bieg (ok. 12 km/h) - spalamy 780 kalorii/1 godzinę
  • pływanie -  spalamy 520 kalorii/1 godzinę
  • jazda na rowerze -  spalamy 350 kalorii/1 godzinę
  • joga -  spalamy 250 kalorii/1 godzinę
  • tenis - spalamy 450 kalorii/1 godzinę

 

Jak ćwiczyć żeby schudnąć?

Kilka podstawowych zasad zdrowego odchudzania. Czyli o połączeniu odpowiedniej diety z systematyczną aktywnością fizyczną i długotrwałą zmianą przyzwy...


Dobre jest to, że masz do wyboru całą paletę aktywności fizycznych. Od tych najprostszych, codziennych, jak spacer, zamiast samochodu czy wejście schodami, zamiast wjechania windą. Po te ambitniejsze jak regularne uprawianie sportu, na przykład biegania, pływania czy jazdy na rowerze. Więc by schudnąć lub utrzymać wagę, wystarczy wybrać taką aktywność, jaka do nas najbardziej pasuje i nie zrujnuje nam życia, zrobić pierwszy krok, dobrze zbilansować dietę, polubić nowy styl życia i wytrwać.